Magyar Máltai Lovagok Máltán

2009 májusban, a Lovag és Testőr Bálon, Lovagok kis csoportja beszélgetett egy pohár bor mellet arról, hogy egyszer elmehetnénk Máltára, megnézni ősi örökségünket, átérezni a hely szellemét, kapni valami plusz élményt Rendünk múltjából.

A gondolatokat tett követte és elkezdtünk szervezkedni. Sir Niklós András felesége, Linda, kézbe vette a dolgokat és hamarosan összeállt egy utazási terv. Sajnos csak 4 Lovag és partnereik lettek az utazók. A velünk utazó Hölgyek nagyon fontos szerepet játszottak utazásunk sikerében, mivel biztosították a Lovagok hadtápját. No, nem kell rosszra gondolni. Főleg az élelem és ital utánpótlása miatt tartottak velünk, ha netán a Lovagok maroknyi csapata valamilyen nehéz helyzetbe kerülne. E kis csapat lelkes volt, vállalva az augusztusi 38-40 fokos hőséget, ami ilyenkor jellemző Máltán.

Szent István napja után augusztus 21-én indultunk el, kihasználva a modern kor adta lehetőségeket, repülőre szálltunk, majd 2,5 óra levegőben töltött idő után sikeresen landoltunk Málta szent földjén. Az időjárás már érkezésünkkor kegyes volt hozzánk , a déli napban 38 fokot mutatott a hőmérő. De dacolva a magas hőmérséklettel és elfogyasztva néhány hideg frissítőt, máris indultunk, hogy elfoglalhassuk szálláshelyünket.

A The Dolme Resort, tengerparton elhelyezkedő hotelban kaptunk szerény szobákat, erkélyünkről megfelelő rálátással a St. Paul öbölre, hogy ha ellenséges hajók közelednek, akkor időben tudjunk megfelelő stratégiát kidolgozni, de az 5 nap alatt az ellenség is jobbnak látta, ha nem húz ujjat a magyar Lovagokkal.

St. Paul Bay

Így mi is teljes nyugalommal tekinthettük meg Málta nevezetességeit az elkövetkező néhány napban.

Az első nap Gozo szigetét vettük célba. Több órás, küzdelmes sorban állás után feljutottunk a helyi kompra és behajóztunk a szigetre. Közben a velünk utazó hadtáp szorgalmasan biztosította a hideg söröket számunkra.

Küzdelem

A szigeten több nevezetességet is meglátogattunk. Egy ősi templomot, hagyományos máltai utcai mosodákat, ebédeltünk egy tipikus gozoi étteremben, alkalmunk volt ajándékboltban néhány emléket vásárolni .Majd a nap további részében ellátogattunk a híres Kék Ablak  természeti csodához a tengeren és sétáltunk a Katedrálisban is.

Kék AblakKatedrális

Estére tértünk vissza szálláshelyünkre, fáradtan, de élményekben gazdagon .

A 3. napon kicsit lazábbra fogtuk a kulturális programot. Úgy döntöttünk, hogy most a tenger felől vesszük be a szigeteket és a Fernandez nevezetű, hatalmas vitorláson töltöttük a napot.

Egy egész napos kirándulást tettünk a szigetek körül. Étel, ital volt bőven majd kikötöttünk egy védett öbölben, hogy utazásunk során felhevült testünket a kellemes tenger, lágy hullámai közt hűsítsük le és megcsodálhassuk a víz alatti gazdag élővilágot is.

Víz alatt

Csodásan telt ez a nap is, éreztük, hogy jó helyet választottak őseink, itt Máltán.

A 4.nap La Valletta, a Lovagok által épített ősi városba vettük utunkat . Történelmünkből ez a nap adott a legtöbb élményt, amit soha nem felejtünk el. Megbeszéltük, hogy ide újból vissza kell térnünk, hogy még több tudásunk legyen ebből a csodálatos korból. Megtekintettük a panorámát a Nagy kikötőre, azután sétáltunk La Valetta utcáin,majd a Nagy Mesterek Palotájában tettünk látogatást.

Grand HarborMagyar Lovagok

Elképzeltük a régi korokat, amikor a Lovagok ezen a helyen tanácskozták meg küldetésüket, a Nagy Mesterek döntéseket hoztak, amik kihatottak a világ dolgaira, békét hozva a békétlenkedők közt, enyhülést adva a szenvedőknek és büszkeséget a Lovagoknak.

Büszkeség

Ezeket az érzéseket, élményeket nem lehet szavakkal leírni. Oda el kell menni, látni, érezni kell mindazt, amit e rövid úti beszámolóban próbáltam átadni Lovagtársaimnak. Kicsit szomorú szívvel hagytuk el Szent Földünket, de azzal a tudattal, hogy még visszatérünk ide.